Başlığı yanlış okumadınız ancak başlığa ayrılan yerin azlığı nedeniyle eksik bir başlık. Yukarıda ki başlığa TTNET’in metazori uygulamalarına ve zorbalıklarına ses çıkarmayan vatandaşın hakkını savunarak toplumsal sağlığı, barış ve huzuru korumakla yükümlü olan tüm yetkilileri de dahil etmek lazım. Dikkatli okuyun çünkü çok yakında sizinde başınıza gelecek.
Vatandaşa yaşatılan bu haksızlıkları 1995’ten bu yana basın camiasının bir üyesi olarak geçmişte çeşitli haber ve Mudanya Tüketici Derneği eski başkanlarından H.Emin Cengiz ile birlikte çok dile getirdik. Ancak ardı arkası kesilmiyor. Türlü çeşitli uygulamalarda tüketici vatandaş bezdirilmeye devam ediliyor. Ve buna yetkililerce çözüm üretilmiyor.
Dün yaşadığım hayret verici bir haksızlığı anlatmak ve yakın zamanda sizin de başınıza gelebileceği konusunda sizleri uyarmak istiyorum.
Zira emin olun yaşadığınız mevcut ortamda mantıksız, haksız, mesnetsiz ben yaparım olur mantığı ile vatandaşa dayatılacak uygulamaları mağduriyet doğmadan önleyecek, dur diyecek hiç kimse yok. Koltukları işgal edenler var ancak vatandaşın haksızlığa uğramadan önce müdahale etmesi gerekenler üç maymunu oynuyor. Mağduriyet doğduktan sonra bile çözüm üretemiyorsunuz. Tüm geçmiş neslinizin yaşadığı bel bağladığınız ülkenize bakış açınız farklılaşıyor. Kulağınızın arkasına dikkat etme gerginliğiyle yola devam etme çabasına giriyorsunuz. Durum aynen bu.
Bu durumu vurguladıktan sonra sonucu çok farklı yere giden konuya gelelim.
15 Ocak 2025 saat 11.30 civarı birden TTNET İnternet bağlantım kopuyor. Gerekli kontrolleri yaptıktan sonra sorunun TTNET’ten kaynaklandığını tespit ederek ARIZA KAYIT başvurusunda bulunuyorum.
TTNET bağlantımda bir arıza olduğunu kabul ederek arıza başvurumu onaylıyor. Sesli yanıt sistemi “Teknik ekibimiz bağlantınızı kontrol edecek” derken kısa mesaj (SMS) ile ;
“Değerli Müşterimiz evde/işte internet hattınıza ait arıza kaydınız alınmıştır. En kısa sürede gerekli kontroller yapılacaktır” diye telefonuma bilgilendirme yapıyor. Arıza kaydımı sorgulamam için ise online bir link gönderiyor.
-Doğal olarak arızanın giderilmesini bekliyorum. Çünkü internet benim için eğlence ya da vakit öldürülen bir mecra değil mesleğimizi icra ettiğimiz bir iletişim alanı. Yani iş yerimizde kullanıyoruz interneti.
TTNET’ten saat 13:37’de bir SMS mesajı daha geliyor;
Değerli Müşterimiz, evde/işte internet hattınıza ait arıza kaydınız teknik ekiplerimiz tarafından incelemeye alınmıştır. Arızanızın 48 saat içerisinde çözülmesi planlanmaktadır ve sonucu hakkında tarafınıza bilgi verilecektir.” diyerek bir arıza sorgulama linki daha gönderiyor. ARIZA nedeniyle Türk Telekom Mobil hattıma nedense bir kaç saat içinde çabucak biten 2GB’lık bir internet paketi hediye ediyor. “Etmeseydi daha iyiydi.”
MEĞER DURUM ÇOK FARKLIYMIŞ. VATANDAŞA REVA GÖRÜLENE BAKAR MISINIZ?
Bundan sonra durum çok farklı bir yere evriliyor. Bir cep telefon numarasından aranıyorum. Arayan kişi TTNET Teknik personeli olduğunu ve binamızın fiber optik kablo dönüşümüne alındığını bu nedenle bakır kabloların çalışmayacağını bildiriyor. Yani çalışan internet bağlantımızın bilerek haber verilmeden, en ufak bir uyarı dahi yapılmadan despotça kesildiğini nazikçe (!) ifade ediyor.
Durumun arıza ile uzaktan yakından ilgisi yok. Ve burası vergi mükellefi bir iş yeri.
Ben durumu belirtince bu defa Türk Telekom - Nilüfer Şubesi Müşteri İlişkileri birimine bağlı Mudanya’daki yetkili beni arayarak fibere geçmem gerektiğini, bunun için mevcut binada (denenmeden, çözüm üretilmeden) tadilat yapılarak kablo kanallarıyla kapıya bırakılan 15 metrelik kabloyla sınırlı olarak sıva üstü olarak modem kurulumu yapılması gerektiğini belirtiyor.
Sıva altı prizlerime kablo çekilemeyeceği ifade edilerek duvar delme, kablo kanalı döşeme ve kablo nereye kadar elverirse modemi oraya koymak gerektiğini söylemeye çalışıyor.
İnanın bu işlemi kabul etmemeniz durumunda hakkınızı savunacak kimse yok.
İnternet tahhüdümün Ağustos 2025’te sona ereceğini çayma bedeli alınmadan internet aboneliğimin sonlandırılmasını talep ediyorum. Tatmin edici cevap alamıyorum.
Hiç bir uyarı yapmadan çalışan ve memnun olduğunuz internet bağlantınızı kestikleri gibi illa evinizi, iş yerinizi delecekler ve Elektrik İç Tesisat Yönetmeliğine uygun olan bakır kablo tesisatınız sorunsuz olarak çalıştığı halde, hızdan, bağlantıdan en ufak şikayetiniz olmadığı halde, faturalarınızı eksiksiz ödediğiniz halde, Mudanya’nın yüzde 80’i halen bakır kablo ile internet bağlantısında bulunduğu halde sizi fiber internete emrivaki geçirip evinizde / işyerinizde sıva üstü bir yapı montajına resmen zorluyorlar. Hiç düşünmeden mevcut alt yapıyla çalışan internetinizi habersizce kesiyorlar.
Bu konuşmanın ardından saat 16:24’te TTNET bana yeni akıllara durgunluk veren SMS’ler gönderiyor. Gelen TTNET SMS’inde şunlar yazıyor;
“Değerli Müşterimiz fiber alt yapıya dönüşüm başvurunuzla ilgili sizinle bu numara üzerinden irtibata geçilecektir. Kurulumuzunun başarı ile tamamlanabilmesi için 4441444’ten gelen aramaları yanıtlamanızı rica ederiz.”
Allah Allah yahu. Benim fiber alt yapıya dönüşümle ilgili bir başvurum yok ki! Bunu da nereden çıkardınız. Bu başvuruyu benim yaptığımı ispat edebilir misiniz?
Bu mesajın akabinde zincirleme TTNET tarafından gönderilen diğer mesajda ise;
“Değerli Müşterimiz fiber altyapıya dönüşüm siparişiniz alınmıştır. Randevu numaranız........ekiplerimiz bu saat aralığında sizi ziyaret edeceklerdir.”
TTNET benim böyle bir siparişim yok! Sipariş ettiğimi ispatlayabilir misiniz?
Kendi kafanıza göre müşteri adına sipariş oluşturarak müşterinin hiçbir şikayeti yokken fiberi dayatmanızı buradan duyurabildiğim kadar insana duyuruyorum. Buna despotluk denir. Müşteriniz için en uygun seçeneği siz değil müşteriniz bilir. Hele ki taahhütlü bir müşteriyse keyfi internet bağlantısını kesmek hangi vicdana sığıyor?
Tüm mesajların ekran görüntüleri mevcut olup buraya sayfa uzamasın diye eklemiyorum ancak TTNET zorbalığı ve TURK TELEKOM FİBER ALTYAPI SAÇMALIĞI diye google'da bir arama yapmanızı ve sonuçlara gözatmanızı tavsiye ederim .
Kıymetli okurlarım,
TTNET fiber kıskacına girmediyseniz yakında gireceksiniz emin olun. Çünkü buna dur demesi gerekenler üç maymunu oynuyor. Yapılan bu dayatmalara sessiz kalınıyor. Çok çeşitli servis sağlayıcıları tarafından fahiş fiyat cenderesinde ezdirilen vatandaşlar sahipsizliği iliklerine kadar hissederken ülkeye, adalete aidiyet duyguları zayıflıyor. Toplumun büyük bir yüzdesi antidepresanlara erişmeye çalışıyor. Hatta kullanıyor. Bu topluma, kamuya yol su elektrik olarak(!) dönüyor inanın. Bursa'da çocuk parklarında bulunan oyun gruplarını gece ateşe verme furyasının başladığını örnek olarak vermek isterim. Toplumu çok çeşitli etmenler adeta delirtiyor.
Türkiye’de medeni, erdemli, ahlaklı sonuçlar elde edemeyen, faturalarını ödeyen vatandaşların dilinden Allah yapılan emrivaki ve haksızlıklara bir şey yaparak destek olan ya da önlemek adına bir şeyler yapması gerekirken yapmayanların belasını versin demekten başka bir şey kalmıyor. Tüm okurlarıma özellikle bu soğuk kış günlerde kulaklarının arkalarını mümkün olduğunca korumalarını salık veriyorum.
Bu ülkeden kaçamıyorsanız, bu ülkede yaşamaktan zevk almaya bakın.
Öner KIRAN ...
16 Ocak 2025