Mudanya gen tr - Mudanya nın Yüksekten Uçan Martısı - Son dakika haberleri

Font Boyutu
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Ana Sayfa 2010 Yılı Haber Arşivi Türkiye’nin en büyük ikinci ili; BURSA

Türkiye’nin en büyük ikinci ili; BURSA

E-posta Yazdır PDF

Ümit Atilla Bursa Türkiye’nin ikinci büyük şehri olacakmış. Devlet Bakanlarımızdan Sayın F.Çelik’in basında yer alan son açıklamalarından öğrenmiş bulunuyoruz.

Gerçi açıklanan projeler  Bursa’yı nasıl ikinci büyük şehir yapacak tartışılır ama  projelerden bir tanesi de metroda doğu etabı, yani Kestel hattının yapımı. Önümüzdeki yıl bu hattın inşaat çalışmaları başlayacakmış. Ne zaman tamamlanacağı ile ilgili bir açıklama göremedik.

Şehrimizi Türkiye’nin en büyük ikinci ili yapacak projeler arasında acaba şehrimizi Türkiye’nin en büyük iline bağlayan en önemli noktalardan biri olan Mudanya ile ilgili bir proje var mı? Var tabiî ki. Devlet hastanesi inşaatının temeli atılacakmış önümüzdeki yıl. Başka? Ben başka bir ifade göremedim. Belki de vardır ama seçim öncesine saklanıyordur.

Keşke o projeler arasında Mudanya - Bursa metro hattının inşaatına başlanacağı gibi bir proje olsaydı. Düşünsenize; Türkiye’nin 1 numaralı şehrine en önemli bağlantı noktası olan Mudanya’da ne metro var, ne tren. Oysa bundan 60yıl önce Mudanya’ya ulaşan bir tren hattı vardı. O zamanki düşünce İstanbul - Anadolu (hatta Avrupa - Asya) lojistik güç avantajını kavramış, fakat ne yazık ki bu düşünce benzin kartellerinin hegamonyası altında ezilip yok olmuştur.

Halen daha elle tutulur bir Mudanya metro projesi yoktur. Tren hattı projesi yoktur. Oysa bu konuların şimdiye kadar çoktan konuşulmuş, tartışılmış ve projelendirilmiş olması gerekirdi. Toplu taşıma söz konusu olunca nedense ilk öne sürülen konu kaynak yetersizliği oluyor. Sürekli bir kredi arayışı var. Kimse metro gibi pahalı maliyetli projelerin neden yap - işlet-devret ya da yap - işlet modeli ile yaptırılmadığını tartışmıyor.

Çok değil daha bir kaç ay önce Mudanya Minibüsçüler Kooperatifi tüm minibüslerini kredi kullanarak yeniledi.Yolcular adına sevindirici bir durum. Çünkü araçlar gayet konforlu ve emniyetli. Hatta Başkan 5yıl sonra yine bütün minibüsleri yenileyeceklerinin sözünü verdi. Yani kaba bir hesapla Mudanya’ya bir on yıl daha metro gelmeyecek gibi gözüküyor. Oysa, şimdiden Mudanya metro hattının projeleri yapılsa, ihaleleri açılsa. Münibüsçülerle şimdiden oturup anlaşmalar yapılsa. 5 sene sonra onların da ortak olduğu bir işletim sistemi modeliyle metro hattı tamamlansa fena mı olurdu?

Benzine, mazota her hafta zam geliyor. Bakıyorum da; ne otomobil dernekleri, ne kamyoncular federasyonu, ne minibüsçüler kooperatifleri, ne otobüsçüler hiçbir taşıyıcı ya da nakliyeci derneğinden bir tepki gelmiyor. Kimse sesini çıkarmıyor, tepki vermiyor. Acaba diyorum bu adamlar çok yüksek karlarla mı iş yapıyorlar?Ya da nasılsa zammı vatandaşa yansıtırız diye mi düşünüyorlar?

Son zamlardan sonra açıklama geldi; benzin zammı dış kaynaklı diye. Petrol fiyatları arttığı için otomatikman zamlanıyormuş.Yahu vatandaş uyan. Petrolün varil fiyatı 150$ olduğunda benzin Türkiye’de 3.00TL’ye satılıyordu. Şimdi varil fiyat 90$ ve biz litresine 4.00TL ödüyoruz. Tabi kimse tepki göstermediği için vatandaşı da enayi yerine koymaya devam ediyor birileri. Biz zannediyordukki, vergisi ile birlikte dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanıyoruz. Oysa vergisiz fiyatta(çıplak rafineri çıkış fiyatı) da Avrupa ülkelerinden daha pahalıymışız. Biz İspanya’dan ya Hollanda’dan daha mı uzağız Arabistan’a, Katar’a ya da Kuveyt’e? Nakliye daha çok mu yazıyor Türkiye’ye?

Devlet dese ki; gel kardeşim, kamulaştırma bedeli benden.Yap şu Mudanya - Bursa-Eskişehir tren yolu hattını. Deniz taşımacılığında(aktarma, Ro-Ro v.s) da her türlü kolaylığı göstereceğim. Fiyatı sen belirle, al 100 sene işlet dese, acaba Türkiye'de ki onlarca büyük taşımacılık holdingi ya da başka bir kuruluş bu işi düşünmez mi?

Şu tren yolları, metrolar bir an önce bağımsız bir şekilde yapılsa da bu ülkenin paraları dışarıya gitmese, daha modern bir ülke olsak, dünyayı daha az kirletsek, daha uygar bir medeniyete kavuşsak…

Bursa’yı Türkiye’nin ikinci büyük ili yapacak projeleri sabırsızlıkla bekliyorum.
 

Ümit Atilla
Bu e-posta adresini spambotlara karşı korumak için JavaScript desteğini açmalısınız

14.12.2010

 

Yazarın Önceki Yazıları:

Mavi Marmara Barış İçin Bir Şans Olabilir.

Kanser Değil Milleti Götüren, İnsanların Duyarsızlığı!

Türkiye’nin en büyük ikinci ili; BURSA

Kamuya Planlı Seçilen Sınavcılar

Mudanya Hayallerim

Ülkemin Borçları Niye Bitmez

Spor'a mı Düşmansınız, Yoksa Araziyi mi Seviyorsunuz?

Yapar mısın BAŞKAN ?

METRO

Gençler Nerede Spor Yapıyor?

İDO VE NOTER

12 EYLÜLLER !

TERÖR

REFERANDUM

Son Güncelleme ( Pazar, 09 Ocak 2011 15:31 )  

Yorumlar  

 
+8 #1 Ziyaretçi 15-12-2010 22:40
Bu arabesk İktidarın herşeyi LA İLAHE İL PARA
Faruk Çelik e söylenecek tek şey var
YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
YA DA GÖZÜME GÖRÜNME
 
 
+4 #2 Ziyaretçi 15-12-2010 22:47
Büyük düşün al babayı. esnaf bitti esnaf çöktü globalmidir küreselmidir şehir içine kadar girip dev marketler AVM ler açarak türk toplumunu siyasi himayedarları ile birlikte dinamitledi. Kim tepki gösterecek her iki kişiden biri AKEPEYE oy vermiş Aysun Kayacının ellerinden öperim dağdaki çobanla bazılarının oyları bir değil. ne tepkisi bu millet böyle hatırlayın izmir işgal edildi tek kişi hasan tahsin mudanya işgal edildi tek kişi şükrü çavuş istanbul işgal edildi TIK yok. Şimdide ocağımıza NOEL ÇAMI dikiyorlar çıt yok yani kılavuzu karga olanın burnu boktan kurtulmaz kardeşiim. ATATÜRK gibi kılavuzu varken onu anlamayanlar dindarla dinciyi bir sananlar suyu yavaş yavaş ısıtılan kurbağa gibi pişerek başkalarına yem olmaya mahkum. 16 devlet batırdık hazırlanın 17 ve hatta 18cisini kurmaya muhakkak biri çıkacaktır ama bizler için sanırım geç olacak
 
RADYO POYRAZ BURSA ONLINE

ekol elektrik mudanya

Yamaç Tepe Cafe  Mudanya Yıldız Tepe Mevkii

Mudanya Türk Telekom Kampanya

Bursa Hava durumu

BURSA HAVA DURUMU

Mudanya İş Rehberi